2 min leestijd - 9 mei 2020
Design Thinking is een methodologie om betere gebruikerservaringen te creëren. Het gaat over het structureren en prioriteren van problemen, het betrekken van alle belanghebbenden, praten met echte mensen over hun dagelijkse uitdagingen en dromen, co-creatie en het prototypen van oplossingen. En daar komt UX design om de hoek kijken.
2. Wat is rendabel voor de organisatie?Praat ten tweede met de organisatie waarvoor je werkt: wat zijn hun doelen voor de toekomst en wanneer is een oplossing in hun ogen rendabel en haalbaar?
✅ Methoden voor onderzoek naar doelen van de organisatie:
Design thinking en UX designDesign Thinking is een methodologie om betere gebruikerservaringen te creëren. Het gaat over het structureren en prioriteren van problemen, het betrekken van alle belanghebbenden, praten met echte mensen over hun dagelijkse uitdagingen en dromen, co-creatie en het prototypen van oplossingen.
En daar komt UX design om de hoek kijken: het samenbrengen van stakeholders rond een eerste schetsontwerp, een set van wireframes of een klikbaar prototype, helpt om beslissingen te nemen. Het maakt de ideeën in de hoofden van al deze mensen concreet en zichtbaar. UX designers helpen om knopen door te hakken over het ontwikkelen van (digitale) producten en diensten. |
Lees meer over User Experience (UX) design
UX design opleiding
|